Studi Literatur: Integrasi Literasi Numerasi didalam Pembelajaran Matematika Abad Ke-21
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aspers, P., & Corte, U. 2019. What is Qualitative in Qualitative Research. Qualitative Sociology, 42(2), 139–160.
Boaler, J. 2016. Mathematical Mindset: Unleashing Students’ Potential Through Creative Math, Inspiring Messages and Innovative Teaching.
Ekowati, D. W., dkk. 2019. Literasi Numerasi Di Sd Muhammadiyah. Else (Elementary School Education Journal) : Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Sekolah Dasar, 3(1), 93.
Fajriyah, E. 2022. Kemampuan Literasi Numerasi Siswa Pada Pembelajaran Matematika Di Abad 21. Seminar Nasional Pendidikan, FKIP UNMA 2022, 403-409.
Fauzi, F.G., dkk. 2021. Analisis Literas Numerasi Siswa Kelas VIII Di SMP Petri Jaya Pada Konten Aljabar. Original Research, 1(2), 83 – 91.
Febrianti, D. N., & Purwaningrum, J. P. 2021. Jerome Bruner's Theory of Learning to Improve Basic School Students' Understanding of Numbers by Learning in Stage. Mathematics Education Journals, 5(1), 46-57.
Habsy, B.A. 2017. Seni Memahami Penelitian Kualitatif Dalam Bimbingan Dan Konseling: Studi Literatur. Jurkam: Jurnal Konseling Andi Matappa. 1(2), 90.
Hidayatillah, T., dkk. 2023. Pengaruh Literasi Numerasi Terhadap Prestasi Belajar Matematika Siswa Kelas III SD Negeri 03 Nabire. Cakrawala Ilmu: Jurnal Ilmu Pendidikan. Vol 3. No. 2.
Husna, N.M., dkk. 2022. Integrasi Literasi Numerasi dalam Pembelajaran Matematika di Sekolah. Prosiding Seminar Nasional Pascasarjana, 2022, 841-845.
Indraswati, D., dkk. 2022. Analisis Proses Pembelajaran Literasi dan Numerasi Dasar Inklusif Selama Pandemi Covid-19, 6(1), 53-60.
Khoirunnisa, S., Adirakasiwi, A.G. 2023. Analisis Kemampuan Literasi Numerasi Siswa SMP pada Era Merdeka Belajar. Jurnal Pembelajaran Matematika Inovatif. Vol 6. No 3.
National Council of Teachers of Mathematics. 2018. Principles to Actions: Ensuring Mathematical Success for All.
OECD. 2020. Future of Education and Skills 2030: Curriculum Analysis.
Purwaningrum, J. P., & Ahyani, L. N. 2024. Deskripsi Kemampuan Literasi Numerasi Peserta Didik Siswa dalam Menyelesaikan Materi Bilangan Cacah Sampai 1000. Euclid. 11(2), 129-141.
Purwaningrum, J. P., dkk. 2023. Analisis Kebutuhan Belajar Siswa dengan Media Komik dalam Meningkatkan Kemampuan Literasi Numerasi. Prosiding Seminar Nasional MIPATI. 2(1), 32-39.
Purwaningrum, J. P., dkk. 2023. Pengembangan Media Buku Matematika Bergambar untuk Meningkatkan Kemampuan Literasi Numerasi Siswa Kelas IV Sekolah Dasar. Jurnal Edupedia. 7(2). 183-199.
Saputro, M. B., dkk. 2024. Analisis Kemampuan Literasi Numerasi Ditinjau Dari Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Pada Materi Bangun Datar. Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika Sekolah (JP2MS). Vol 8. No 2.
Steen, L. A. 2013. Mathematics and Democracy: The Case for Quantitative Literacy. National Council on Education and the Disciplines.
Stevenson, C. dkk. 2018. The Importance of Numerical Literacy. Educational Studies in Mathematics.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Indexed by: